The Sims 3 – kolejna część gry wideo opierającej się o symulację codziennego życia The Sims, pierwotnie stworzonej przez Maxis. W chronologii można uznać ją za sequel.
Oprócz standardowej wersji dostępna jest Edycja Kolekcjonerska, gdzie dołączono dodatkowe materiały: europejski samochód do pobrania, naklejki z logo The Sims, poradnik ze wskazówkami i poradami oraz pendrive w kształcie zielonego kryształu o pojemności 2 GB. Zarówno zwykła, jak i kolekcjonerska wersja gry posiada kupon z darmowymi punktami SimPoints (12 Euro = 1000 pkt.) do wykorzystania w internetowym sklepie The Sims 3 Store, gdzie można zakupić wirtualne obiekty do gry.
W dniu premiery drugiego dodatku do gry: Kariera wydano także Wydanie Pamiątkowe dodatku oraz podstawowej gry, gdzie znajdziemy pełną wersję gry na PC i Mac, książkę pamiątkową na temat The Sims 3 i całej jej historii z okazji 10-lecia gry, okolicznościowy plakat, grafikę koncepcyjną oraz bonusową cyfrową zawartość w formie obiektu z The Sims 3 Store.
Gra ustanowiła nowy rekord dla Electronic Arts, ponieważ sprzedaż wynosiła ponad 1,4 milionów egzemplarzy w pierwszym tygodniu wydania.
Rozgrywka
Główną zmianą w trzeciej części gry jest zwiedzanie świata bez wczytywania się gry. Gracz może przemieszczać się między parcelami bez ekranów ładowania. Gra zawiera opcję o nazwie „Postęp historii”, która pozwala aby Simowie w pobliżu i NPC „sami się kontrolowali”, czyli żenili się, przeprowadzali, rodzili dzieci itp. Po uaktywnieniu tej opcji, gracz jest ograniczony tylko do kontroli jednej rodziny z sąsiedztwa w tym samym czasie. Wiele więcej funkcji można włączać lub wyłączać, np. starzenie się Simów (tak jak w poprzedniej części gry).
Spośród ośmiu potrzeb w The Sims i The Sims 2, w The Sims 3 pozostało tylko sześć wymagań życiowych (głód, pęcherz, energia, towarzystwo, higiena, zabawa), usunięto komfort oraz wystrój. Ponadto, znane z The Sims 2 pragnienia i obawy zostały usunięte z gry, pojawiły się za to chwilowe zachcianki, za których spełnianie gracz otrzymuje punkty szczęścia życiowego, poprawiając przy tym nastrój Sima. Przemieniają się one wówczas w tzw. nastrójniki, np. gdy Sim weźmie ślub, wyświetli się nastrójnik informujący o tym, jaką interakcję Sim wykonał oraz jak długo potrwa zadowolenie. Tyczy to się również potrzeb fizycznych, czyli gdy Sim dobrze prześpi noc, będzie szczęśliwy z tego powodu przez określoną liczbę godzin. Istnieją również neutralne (nie wpływające na nastrój, tylko informujące) oraz negatywne nastrójniki. Za zdobyte punkty szczęścia życiowego można kupować nagrody, np. „Stalowy Pęcherz”, dzięki któremu Sim nie będzie musiał korzystać z toalety, lub „Wzmożona Płodność”, dzięki czemu zwiększa się szansa na narodziny bliźniaków lub trojaczków.
Kilka drobnych funkcji z dodatków do The Sims 2 pojawiło się w The Sims 3, m.in. grupa wiekowa „młody dorosły” (Na Studiach), telefony komórkowe (Na Studiach), które każdy Sim ma od początku gry, gitary (Na Studiach), prywatne samochody osobowe (Nocne Życie), możliwość wykupienia akcji budynków użytku publicznego (Własny Biznes), rybołówstwo (Cztery Pory Roku), ogrodnictwo (Cztery Pory Roku), przechowywanie resztek (Cztery Pory Roku), biżuterię i akcesoria (Podróże), szczotkowanie zębów (Osiedlowe Życie), sufity i place zabaw (Osiedlowe Życie). Jednakże większość funkcji z dodatków do The Sims 2, np. możliwość ukończenia studiów, jest niedostępna.
Eksploracja okolicy
19 marca 2008 Electronic Arts podało nową funkcję gry The Sims 3: otwarte otoczenie. Simy mogą badać świat poza domem bez ekranów ładowania. Gracze mogą także oddziaływać z każdym budynkiem w okolicy, np. gracz może wprowadzić swoich podopiecznych do domów ustawionych obok siebie. Obecnie każdy Sim prowadzi własne życie jednocześnie: ludzie będą poruszać się, przenosić, brać ślub itd. Istnieje co prawda ograniczenie powierzchni, na której można stawiać obiekty, ściany, dachy itd. Większość budynków użytku publicznego została zaprojektowana tak, że nie można zobaczyć ich wnętrza (np. księgarnia, sklep spożywczy), są to tzw. królicze nory. Na takiej samej zasadzie działają budynki pracy, jednak możliwe jest ustawienie kilku opcji, np. Sim może leniuchować lub ciężko pracować na swoją wypłatę kosztem potrzeb. W dodatku Kariera gracz ma możliwość kierowania swoim Simem w pracy, sami decydując o jego awansach, czy o porażkach.
W The Sims 3 budynki takie jak praca czy szkoła są widzialne i można je odwiedzić, jednak wnętrze nie jest widoczne (są to tzw. królicze nory). Wraz z dodatkiem Kariera edycja miast stała się bardzo prosta. Gracz ma możliwość dodawania własnych parcel, drzew i krzewów oraz różnych ozdób.
Umiejętności
Wiele umiejętności zależy od zdolności, np. zaawansowane interakcje społeczne dostępne jedynie dla Simów o wysokim stopniu charyzmy, specjalne piosenki dla gitarzystów i możliwość ulepszenia obiektów przez majsterkowiczów (samoczynnego czyszczenia się, więcej kanałów w TV, itp.). Malarstwo, pisanie i muzyka są teraz różnymi umiejętnościami, w przeciwieństwie do poprzednich części gry, gdzie objęte były jedną umiejętnością „Kreatywność” lub „Inwencja” (w The Sims). Obrazy nie są teraz generowane losowo, a są zależne od cech charakteru Simów. Umiejętności można zwiększyć poprzez praktykowanie jakiejś czynności (np. gra na gitarze, praca w ogrodzie, fotografowanie, itp.), czytanie książek na temat umiejętności lub podjęcie odpłatnego kursu w mieście.
Umiejscowienie kursów
Lista wszystkich umiejętności, ze wskazaniem miejsc, gdzie Sim może się ich uczyć.
| Umiejętność | Poprawienie umiejętności |
|---|---|
| Sport | Stadion |
| Charyzma | Ratusz |
| Gotowanie | Restauracja lub bar |
| Wędkowanie | Sklep spożywczy |
| Ogrodnictwo | Laboratorium naukowe lub sklep spożywczy |
| Gitara | Kino/teatr |
| Majsterkowanie | Baza wojskowa |
| Logika | Laboratorium naukowe |
| Malowanie | Szkoła |
| Pisanie | Biuro/Redakcja |
| Kolekcjonerstwo | (jest w dzienniku umiejętności, ale nie jest oficjalną umiejętnością) |
| Fotografia | (w dodatku:Wymarzone Podróże) Biuro/Redakcja |
| Sztuki Walki | (w dodatku:Wymarzone Podróże) Akademia Sztuk Walki Feniksa w Shang Simla w Chinach |
| Wyrób nektaru | (w dodatku:Wymarzone Podróże)Nektarnia w Champs Les Sims we Francji |
| Wynalazczość | (w dodatku:Kariera) Laboratorium naukowe |
| Rzeźbiarstwo | (w dodatku:Kariera) |
| Oddanie w komis | (w dodatku:Kariera)(jest w dzienniku umiejętności, ale nie jest oficjalną umiejętnością) |
| Perkusja | (w dodatku:Po Zmroku) Kino/Teatr |
| Gitara basowa | (w dodatku:Po Zmroku) Kino/Teatr |
| Fortepian | (w dodatku:Po Zmroku) Kino/Teatr |
| Mixologia | (w dodatku:Po Zmroku) Bar |
Kariery
Jest jedenaście dostępnych karier (dodatkowo 9 z dodatkiem Kariera i 3 z dodatkiem Po zmroku) i każda ma budynek pracy w okolicy (czasem jeden wspólny dla kilku karier). Simy mogą się ubiegać o pracę, szukając oferty w gazecie lub komputerze, dostępna jest też funkcja osobistego odwiedzenia miejsca pracy. Chociaż, tak jak w poprzednich częściach, Simy są niewidoczne podczas pracy, gracz może w pewnym stopniu nimi kierować. Istnieją również zatrudnienia na pół etatu. Simy mogą dostać dodatkowe zlecenie związaną z pracą, np. dostarczenie dokumentów do ratusza. Niektóre kariery mają nagrody. Kilka lub tylko jednej, jak w The Sims 2. Kariera może również oddziaływać na kilka możliwych promocji lub okazji. W dodatku Kariera gracz ma możliwość kierowania swoim Simem w pracy (tylko w pięciu karierach). Widoczne jest jego miejsce pracy od środka i można wypełniać różne zadania, które będą wpływać na awans naszego Sima. Dodatkowe kariery w tym dodatku, to np.: stylista, detektyw, pogromca duchów, architekt itp. Kariera lekarza, która była w podstawowej wersji gry została wzbogacona o dodatkowe możliwości, takie jak robienie zastrzyków innym Simom i inne.
Tworzenie Sima
Trójwymiarowe modele Simów można niemal dowolnie zmieniać pod względem wagi, umięśnienia, włosów, odzieży, itp. Dostosować można niemal wszystko, co znajduje się w grze, w tym meble, odzież i obuwie. Na Simy można także nakładać takie detale jak piegi. Suwaki zastąpiły guziki funkcji z poprzednich wersji gry, np. suwak zastępuje wybór figury wirtualnej postaci jedynie w dwóch rodzajach (chudy i otyły). Kolor karnacji, włosów, tonu, tekstur odzieży i inne rzeczy mogą być również dostosowane poprzez suwaki.
Oryginalny system punktów procentowych osobowości z The Sims 2 został zastąpiony systemem cech charakteru. Wybrane przez gracza cechy mają wpływ na zachowanie Sima w późniejszej grze oraz nowe interakcje, np. Sim z cechą „Zły” zamiast opcji „Śpij” będzie dysponował interakcją „Śpij snem złych”.
Wiek
- Ciąża
Simki w ciąży na początku mają nudności. Z czasem ich brzuch rośnie. Po czasie Simka jedzie do szpitala i rodzi jedno dziecko lub bliźniaki. W tej serii można mieć nawet trojaczki. Gdy ciąża przebiegnie dobrze, można wybrać cechy dla dziecka (dzieci); gdy źle, są wybierane losowo.
- Niemowlę
Niemowlaki są beztroskie, bezmyślne oraz uciążliwe. Każdy rodzic powinien jak najbardziej dbać o swoje dziecko przynajmniej dzwoniąc po opiekunkę. Niemowlę potrzebuje mnóstwo opieki, ponieważ samo nic nie może zrobić.
- Małe Dziecko
Małe dziecko nadal potrzebuje mnóstwo opieki, ale musi się nauczyć chodzić, mówić, i wypróżniać się do nocnika. Może również uczyć się przez zabawę zabawkami.
- Dziecko
Dzieci nie potrzebują już opieki rodziców, ale nie mogą same zamieszkać ani pracować. Muszą odrabiać zadanie domowe i chodzić do szkoły. Dzieci mogą już uczyć się niektórych umiejętności.
- Nastolatek
Nastolatki przechodzą okres buntu. Mogą zakochać się po raz pierwszy, mogą podjąć pracę dorywczą. Jednak dalej muszą chodzić do szkoły i odrabiać zadanie domowe. Nastolatkowie mogą już uczyć się wszystkich umiejętności.
- Młody Dorosły
Młodzi dorośli mogą już założyć rodzinę, podjąć pracę (niekoniecznie dorywczą) i zamieszkać bez rodziców, mają te same ubrania co dorośli.
- Dorosły
Dorośli niewiele różnią się od młodego dorosłego, lecz dorośli przeważnie mają już rodzinę i teraz koncentrują się na zawodzie i awansach.
- Emeryt
Emeryci mogą przejść na emeryturę. Rozpieszczają wnuki, rozwijają umiejętności i cieszą się każdą chwilą życia, lecz potem nadchodzi czas odejścia z tego świata.
- Zgon
Po śmierci Sima jego krewni lub przyjaciele mogą wybrać miejsce spoczynku umarłego na cmentarzu, bądź też w innym miejscu (np. ogródek). Sim może pojawiać się jako duch, a żyjące Simy mogą z nimi się normalnie kontaktować. Istnieje też możliwość przywołania ducha. W tym celu rodzina musi przekazać szczątki zmarłego Sima do laboratorium razem z kwiatem śmierci (bez niego pozostanie duchem,z tą różnicą, że można nim kierować). Po "wskrzeszeniu" zmarły powraca do własnego domu i zaczyna życie emeryta od nowa. Może on współżyć z innymi jak każdy inny Sim. Ponownie też gracz przejmuje nad nim kontrolę. Różnicą pomiędzy normalnym starcem a wskrzeszonym jest to, iż ten drugi wygląda jak duch. W dodatku towarzyszą mu dziwne dźwięki. Wskrzesić Sima można też podając mu (gdy jest już duchem) ambrozję. Tę potrawę może przygotować tylko Sim, który osiągnął dziesiąty poziom umiejętności "Gotowanie".
- Starzenie się
W opcjach gry można wybrać życie dla Simów: Krótkie, Średnie, Normalne, Długie, Epickie lub w ogóle wyłączyć starzenie się.







Obrazek zaporzyczony

Obrazki zaporzyczone


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz